Verkossa rakennettaan reittejä ihmisten luokse. Mitä yhteistä eri kanavilla on toistensa kanssa? Tarvitaan sisältöjä, jotka saavat lukijan pysähtymään ja tutustumaan. Laadukas sisältö herättää kiinnostusta ja tuo asiakasta lähemmäs.
Toinen yritys haluaa panostaa tiedon jakamiseen, kun taas toinen arvostaa enemmän kokemusten luomista. Yhtä hyviä molemmat. Yrityksen kannattaa toimia sen mukaan, mikä tuntuu luontevalta. Aina voi laittaa kyselyn pystyyn. Näin asiakkailla on mahdollisuus tuoda esille omia ajatuksiaan. Kun yritys täyttää toiveet, ollaan oikealla tiellä.
Miten tehdä digimarkkinointia niin, että aikaa riittää myös muuhun? Mitä enemmän säännöllisyyttä, sitä nopeammin syntyy rutiineja. Vähitellen kotisivujen päivittäminen on arkea, jota tekee mielellään. Aina ei kannata pysyä turvallisella alueella – mennä rohkeasti oman mukavuusalueen ulkopuolelle ja kokeilla. Videokuvaamisen voi aloittaa ensin harrastepohjalta. Taitojen karttuessa kursseilta saa uutta tuulta purjeisiin.
Sisällön laadinta vie aikaa, mutta samalla se myös palkitsee. Yritys voi seurata, miten sisältö vaikuttaa ihmisiin. Sosiaalisessa mediassa se on tykkäyksiä, jakoja ja kommentteja. Kotisivuilla se tarkoittaa liikenteen seuraamista. Luvut ovat lukuja, mutta ne motivoivat ja kannustavat tekemään entistä parempaa sisältöä. Yritys huomaa, kun sisältö on onnistunutta.
Kotisivut kertovat tarinaa siitä, mitä yritys tekee asiakkaidensa parhaaksi. Uutiskirjeet sammuttavat uteliaiden tiedonjanon. Sosiaalinen media antaa palettiin väriä ja sävyä. Sen ansiosta yritys saa ympärilleen seuraajia, joita ei välttämättä muuten tavoittaisi.