Mistä luoda kilpailuetua? Tämä oli teemana pe 18.11 Satakunnan kauppakamarin ja Staartin yhteisessä markkinointiseminaarissa. Staartin Kemi valotti, mitä on hyvä tarina. Ainutlaatuisuutta syntyy, kun yritys kertoo ja elää oman tarinansa mukaan. Miten tarinaa voi välittää omille asiakkaille? Keskiössä ovat yrityksen teot, jotka tuottavat johdonmukaisesti etua asiakkaille.
Erikoisosaaminen on kilpailuetu. Cimcorpin Ovaskainen kertoi esityksessään, mikä markkinoinnissa on heille tärkeää. Yritys saa brändilleen näkyvyyttä asiakkaiden keskuudessa niin perinteisten kuin digitaalisten kanavien kautta: nettisivut, sosiaalinen media, asiakaskirje ja -lehti, messut, mainokset ja esitteet. Laatu ratkaisee sisällön tuottamisessa. Ovaskaisen mukaan yrityksen ei tarvitse tuottaa sisältöä yksin, vaan myös asiakkaat voidaan ottaa mukaan. Mitä tapahtui, kun asiakas kertoi oman tarinansa asiakaskirjeessä? Klikkauksia tuli enemmän eli muiden asiakkaiden kiinnostus kasvoi.
Maahan on satanut lunta juuri sen verran, että maa peittyy lumen alle. Vaahterasta on tippunut useita lehtiä. Yksi lehti erottuu yli muiden, niin vahvan punaoranssin värin kuin muotonsa vuoksi. Terävät kulmat kuvaavat yrityksen työntekijöiden erilaista osaamista. Kestävä kilpailuetu syntyy, kun yritys yhdistää henkilöstönsä osaamisen mahdollisimman hyvin.