Monet kokevat verkossa asioinnin mielekkääksi. Tuotteita silmäillään kotisohvalla istuen. Välillä sopivia palveluja etsitään töissä kahvitauon aikaan. Ihmiset ovat tottuneet löytämään nopeasti sen, mitä ovat etsimässä. Jokainen tietää, että ensivaikutelma on tärkeä, ja sen perusteella tehdään päätöksiä.
Missä piilee valokuvien teho? Niiden katsomiseen ei kulu paljon aikaa ja niitä on myös helppo ymmärtää. Valokuvien valinnassa on hyvä kiinnittää huomiota asiakkaisiin. Mistä he ovat kiinnostuneita? Mikä herättää heissä tunteita? Paletissa on värejä, ja nämä innostavat ihmisiä. Yhdistämällä värejä uusilla tavoilla, saat tuoretta ilmettä kotisivuillesi.
Tässä yhteenkoottuna viisi vinkkiä, joilla uudistat yrityksesi kotisivuja:
- kiinnitä katse valokuvilla
- kirjoita sujuvaa tekstiä
- kerro uutta säännöllisesti
- tuo yhteystiedot esiin
- kannusta toimimaan
Ihmisillä on mielessään kysymyksiä, joihin he etsivät vastauksia. Uteliaiden tiedonjano on sammutettavissa, kun käytät valokuvien rinnalla sanoja. Menestyksen avain on sujuvassa tekstissä. Kirjoittamalla hyvää arkikieltä syntyy tekstiä, jonka lukijat kokevat omakseen. Kun osaat kertoa yrityksesi tuotteista ja palveluista tiiviissä paketissa, viestisi menee paremmin perille.
Blogi mynnin tukena
Kotisivuilla käydään eri syistä. Ensimmäinen kerta menee tutustumisen piikkiin, kun taas toisella kerralla odottaa jo enemmän. Sinulla on mahdollisuuksia vaikuttaa siihen, että ihmiset palaavat yrityksesi kotisivuille takaisin.
Kertomalla uutta tasaiseen tahtiin pidät omat asiakkaasi ajan hermolla. Kotisivujen blogi on hyvä väline myynnin tukeen. Esittämällä tuotteiden uusia käyttötapoja ja palvelujen ominaisuuksia blogikirjoituksissa, teet ostamisesta vaivattomampaa.
Kontaktipintaa luodaan siellä, missä ihmiset ovat. Miten helpottaa heidän yhteydenottojaan? Mitä nopeammin tietosi löytyvät, sitä varmemmin sinuun otetaan yhteyttä. Kannustaminen on hyvä muistaa. Muutama ystävällinen sana jää mieleen ja innostaa toimimaan.