Ihmisillä on mielessään kysymyksiä. Ja he etsivät niihin vastauksia. Blogi sopii sinulle, kun haluat rakentaa siltaa ihmisten luokse. Täydellisyyttä ei tarvita vaan alussa riittää pieni panostus. Menestyksen avain on enemmänkin siinä, että annat tietoa sopivina palasina. Tällaisia ihmiset pystyvät omaksumaan ja muistamaan paremmin.
Kirjoittamisen työkalu
Miten kirjoittaa blogia niin, ettei siihen pala liikaa aikaa? Ideoiden hankinta on hyvä laittaa agendalle. Missä ikinä liikutkaan, poimi teemoja somesta, messuilta ja tapaamisista sekä kokoa näitä yhteen. Kun löydät ideat yhdestä paikasta, esim. muistikirjasta tai kännykästä, ne innostavat sinua kirjoittamaan. On motivoivaa tuoda esille asioita, joista ihmiset ovat kiinnostuneita kuulemaan lisää.
Alussa on puhdas, valkoinen tietokoneen näyttö ilman sanoja. Miten voittaa haasteet ja tehdä näkymättömästä näkyvää? Tarvitaan käyttökelpoinen työkalu, joka auttaa ajatusten jäsentämisessä. Kirjoittamisessa voit käyttää seuraavaa sapluunaa:
- kerron blogin sanoma heti otsikossa
- hahmottele sanamääräksi n. 100-300
- kiinnitä katse 1-2 väliotsikolla
- pilko teema yhtä moneen osaan kuin on kappaleita
- käytä kappaleissa 3-5 riviä
Työkalu joustaa tekojesi tahdissa. Käyttämällä listoja, esimerkkejä ja valokuvia saat blogitekstiisi lisää ilmettä. Kokemusta kertyy pikku hiljaa ja sen myötä syntyy ymmärrystä blogin eduista tuotteiden ja palvelujen myynnissä. Mitä enemmän ihmiset saavat tietoa verkon kautta, sitä sujuvammaksi ostaminen tulee.
Blogin jakaminen
Tekstiä on työstetty ja sanat ovat paikoillaan. Blogi ei ole ainoastaan kirjoittamista vaan se on myös jakamista. Mikä on seuraava askel? Kokeileminen on in ja auttaa oikeiden reittien valinnassa. Jos sinulla on somessa laaja verkosto, sitä kannattaa hyödyntää lukijoiden tavoittamisessa. Google Adwords -kampanja kasvattaa kävijöiden määrää kotisivuilla. Tällä tavalla uudet ihmiset löytävät blogikirjoituksesi.