Kauppias on rakentamassa näyteikkunaa. Sesongin aikaan tarjottavaa on paljon, ja siksi tuotteiden esillepano tehdään huolella. Myyntipöytää on suunniteltu etukäteen.  Sitä muutetaan päivän kuluessa, jotta asiakkaiden on helppo etsiä ja valita tuotteita.

Ihmiset ovat kerääntyneet torille. Kuvan etualalla on syksyn satoa, ja puiset korit houkuttelevat poimimaan tuoretta mukaan. Huomiota herättävät juurekset ovat keskellä, kun taas vaaleammat ovat ripoteltuina tasaisesti eri kohtiin.

Esimerkki kertoo siitä, mitä asiakkaitten parhaaksi voi tehdä. Kännykällä on yhä suurempi rooli ihmisten elämässä. Tämän johdosta tuotteet ja palvelut kannattaa viedä verkkoon. Kotisivut ovat hyvä työkalu, kun yritys haluaa kertoa toiminnastaan paremmin.

Mitä tarvitaan rakentamiseen? Kotisivut koostuvat kolmesta osasta:

  • helppokäyttöinen teknologia
  • oma visuaalinen ilme
  • ainutlaatuinen sisältö

Ensimmäiseksi valitaan teknologia. WordPress sopii hyvin alustaksi ja tarjoaa runsaasti erilaisia teemoja. Valmis pohja auttaa toteutuksessa – yrityksen on helpompi luoda ja saada oma visuaalinen ilme kerralla kuntoon. Meillä on asiasta omakohtaista kokemusta, sillä olemme uudistaneet yrityksemme kotisivut WordPressillä.

Mikä merkitys on kotisivujen sisällöllä? On hyvä jakaa asiakkaille tietoa sekä tuottaa heille kokemuksia. Perinteistä näyteikkunaa voi käyttää lähtökohtana. Valokuvilla herätetään kiinnostus, kun taas sanoilla tehdään toiminta näkyväksi. Ajankohtaisuus on tärkeä ominaisuus kotisivuissa. Kun teknologia on helppokäyttöinen, yrityksen henkilöstö pystyy muokkaamaan sisältöä. Tämän ansiosta näyteikkuna ei pysy samana vaan elää ajassa mukana.

Rauhallinen tunnelma välittyy heti aulassa. Tyylikkyys koostuu avarista ikkunoista ja puusepän työstämistä tuoleista. Auringonsäteet tulvivat sisään verhojen lomasta valaisten salia. Henkilöstön tervetulotoivotus saa hyvälle tuulelle.

Ravintolaan lähdetään yleensä syömään, mutta tällä kerralla tapahtuu jotain yllättävää. Sosiaalisessa mediassa on kerrottu näyttelystä, jossa voi tutustua rakennuksen historiaan. Paikan päällä esitellään vanhoja valokuvia ja kerrotaan tarinoita menneestä ajasta. Missä piilee esimerkin hienous?

Parhaimmillaan palvelu synnyttää kokemuksen, joka jää kävijän mieleen pidemmäksi aikaa. Asiakkailla on paljon odotuksia, mutta niiden täyttäminen ei ole aina yksinkertaista. Toiset hakevat henkilökohtaisuutta ja tiivistä kanssakäymistä, kun taas toisille on tärkeää rutiinit ja omassa tahdissa eteneminen.

Onko yrityksen helppo tehdä käyntikortti? Entä miten saada se kestämään muutoksia? Palvelut ovat toimintaa, joka näkyy suoraan asiakkaalle. Avainasemassa on henkilöstö, joka on innostunut etsimään uutta sekä haluaa ottaa osaamisensa tehokkaampaan käyttöön. Lisäksi tarvitaan taitoa kuunnella ja joustaa asiakkaan mukaan. Näin syntyy hedelmällistä yhteistyötä, joka vie eteenpäin.

Työtä voi tehdä perinteisesti, mutta kannattaa olla avoin myös muille tavoille. Verkko sopii niin nykyisen toiminnan parantamiseen kuin uuden luomiseen. Tilastokeskus on seurannut säännöllisesti talouden rakennemuutosta, ja uuden ennusteen mukaan tuleva kasvu tehdään yhä enemmän palveluilla. Siksi nämä ovat arvokkaita monille yrityksille.

Verkossa asioit kätevästi. Ajankohdan voi valita sen mukaan, mikä omaan päivään sopii. Selaaminen on nopeaa, kun tuotteet on ryhmitelty selkeästi. Ostopäätös on kuitenkin tehtävä ennen kokeilua. Minkä perusteella joukosta löytyy se oikea?

Ylhäällä on siniset piikkarit valkoista taustaa vasten. Uutuudenkarheutta on pinnassa ja oranssiset nauhat antavat mukavan säväyksen. Miten tällainen valokuva syntyy? Valaistus on toteutettu kahdella studiovalolla – suuntaa ja tehokkuutta on säädetty, jotta pintamateriaali tulee luotevasti esille. Tarkkuus on saatu aikaan Sigman makro-objektiivilla ja huolellinen kuvankäsittely viimeistelee lopputuloksen.

On hyvä panostaa tuotteiden näytteilleasetteluun myös verkossa. Valokuvat ovat tehokas tapa herättää katsojan mielenkiinto. Alla ovat samat urheilukengät, mutta tällä kertaa toteutuksessa on käytetty kännykkää. Valaistuksessa on ollut mukana kännykän oma salama ja huonevalo. Kuvankäsittely on jätetty tarkoituksella tekemättä.

 

 

Piikkarit ovat samat kummassakin, mutta kokemus on katsojalle silti erilainen. Kumpi herättää omia tunteitasi paremmin? Onnistunut valokuva on helppo aistia, saa aikaan positiivisia reaktioita sekä piirtyy heti mieleen.

Kännykällä kuvaaminen on vaivatonta muttei valttia joka tilanteessa. Laatu koostuu monesta tekijästä. Valokuvaus on tekniikkaa ja kuvankäsittelyä. Lisäksi tarvitaan sommittelua sekä taitoa elää hetkissä ja tilanteissa. Uskomme yhteistyöhön, jossa otamme asiakkaan mukaan toteutukseen. Näin varmistamme, että tavoitteet näkyvät tuloksessa.